LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 3 april 2010

Solgula vintergäck lockar vårens första fjäril

Jag var på landet idag och gick en runda med kameran, tog massor av bilder under en timmes tid på vad som gått sönder, planerad fortsättning påbörjat projekt, intressanta isformationer och så plötsligt står det att det är fel på minneskortet. Jag kollar nu när jag kom hem - tomt. Inte en bild från landet. Och inte från vägen dit. Ingenting. Adrenalinet pumpar, jag är arg. Det är nästan svårt att andas. På vem ska jag vara arg? Måste vara på mig själv, för det jag var alldeles ensam när det hände.

Solen skiner trots det inträffade. Jag gjorde en överblick i trädgården här hemma. Vintergäcken blommar men inte lika rikligt som förra året. Vårens första fjäril besökte en blomma medan jag höll på att testa kameran. Nu verkar den fungera igen. Jag måste ha kommit åt fel knapp, när jag fotograferade på landet.

Inga kommentarer: