LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

onsdag 21 juli 2010

Röda pelargoner på pergolan

Sedan 2004 har min man varje år planterat pelargoner på balkongen på sommarstugan. Jag har sagt att vill han ha blommor där, så får han se till att vattna dem, vilken han gör med den äran. Det har blivit så vackert varje år. Och alltid röda pelargoner, ingen annan färg.

När blommorna börjar vissna klipper han bort dem och kastar dem utanför balkongen, där det är ett flera meter högt berg. Där får de ligga och bli till mull.

Mina två barnbarn har varit på besök några dagar. De hittade dessa avklippta pelargoner och använde dem till att dekorera en pergola, min man byggt. Fiffigt och snyggt, tycker jag. Några fick förgylla grenar bredvid gången.

Jag har planterat klematis "Snowflakes", som så småningom ska klä in pergolan.

Inga kommentarer: