LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

måndag 13 juni 2011

Ogräs är vackert ... eller ...

Veckan som gick fick jag ta morgonpromenaden utan min man. Han håller på att isolera om väggarna till balkongen och ville koncentrera sig på det. Jag fick då möjlighet att studera omgivningen i min egen takt, alltså långsamt, länge och ingående med kameran i högsta hugg. Det finns mycket att upptäcka. Jag måste säga att en del ogräs i dikesrenen är väldigt vackert.

Och i insekternas värld får man se både det ena och det andra. Det är fascinerande vad de åstadkommer. Och brännässlorna var fulla av kryllande fjärilslarver.



2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Ogräs eller ej, så är det väldigt vackert foto. Kan inte låta bli att undra hur länge bladet håller alla larver. Ha dé!

Suss o Kai sa...

Man hinner inte se efter på endel saker och när du nu visar upp dessa bilder så ser man ju hur vackert ogräs kan va :) larverna är kanske inte lika trevliga heller men väldigt vackra ändå :) Kram Suss