LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

måndag 23 april 2012

Vårtecken Södermanland 2012-04-23


Dags att ta itu med fönstertvättning. Nu kan jag inte skylla på att man inte sopat gatorna. I veckan var det fullt pådrag med vattenbegjutning och sopning av både stora och små vägar här i Ösmo.

Den här veckan har jag varit hundvakt ett par dagar och i Karlskoga på begravning av min mor, så jag har inte hunnit jaga våren i trädgården. Påskliljan bredvid skorstensmuren har i alla fall slagit ut.

Här hos bloggen Humlebacken, kan du se vilka andra bloggare som deltar i bevakningen av vårens framfart i vårt långa land.

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

När de kommer och sopar vägarna tycker jag är ett bra vårtecken. Jag brukar också vänta med att putsa fönster tills det är gjort.
Kram!

Landbohaven sa...

Gode billeder.
Tak for kigget.

Suss o Kai sa...

:) rena vägar = vår Kram Suss