LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

onsdag 12 mars 2014

Äpplebubblor - abstrakt

Jag såg en bild i en fototidning på körsbär i ett bubbelhav. Jag skulle försöka apa efter men det fanns inga körsbär i affären. Jag köpte ett rött äpple istället och en flaska kolsyrad dryck. Jag provade att lägga äpplet i drycken men det flöt bara upp. Kilade in ett suddgummi på ena sidan och så hölls äpplet på plats. Innan jag testat färdigt hade det mesta av bubblorna gått förlorade och jag var på väg att ge upp.

Men så får jag se den intressanta brytningen i vattenytan. Ett äppellock liksom svävar en bit ovanför själva äpplet men det ligger bara ett äpple i glasvasen. Jag har svårt att förutse sådana här nästan abstrakta fenomen. Det är bara så spännande och roligt när de plötsligt händer.

Alla är vi barn i början.

Länk:
Visdomsonsdag 12
Nature Footstep, abstrakt 59

7 kommentarer:

Katarina sa...

Så läckert fotat! Det blev en verkligt intressant effekt - och ett mycket passande citat. Skam den som ger sig!

cat sa...

Det blev verkligen en intressant och snygg effekt :-)

lavendia sa...

Vad lustigt! Ska jag också prova.

Mia sa...

kul :)

Annemor sa...

Lekkert.
det må jeg prøve. Takk for inspirasjonen.
Ha en fin kveld.
Mormor

Belita Isabel Janeira sa...

Very cool and creative!!!

lorik sa...

Such interesting surfaces! Great composition too! Lovely work.