LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

tisdag 7 november 2017

Invintring


Nu är sommaren 2017 ett minne blott. De mysiga kaffestunderna har flyttat inomhus. Så har även utemöblerna gjort. De är invintrade i trädgårdsförrådet, vars nakna vägg syns i ensamt majestät.

Även nejlikrosorna har påbörjat sin invintring. Frostnätter biter i bladens kanterna. Blommorna är vissnade. Snart ramlar alla löv av och de nakna, taggiga grenarna blottas. Växten går på sparlåga för att inte slösa med energi under de kalla månaderna.

Temat för veckan är "INVINTRING" - övriga temabloggare finns här: Anki,  Anna, Byfånen, Matfreaket,  Livsrummet, Olgakatt, Pensionären på ön (pausar i höst?), Ulla-Minnatur, Tove, Ingrid Musikanta, Pettas Karin, Yvonne, Paula och   http://www.karinenglund.com/,

Länk:
Image-in-ing 
Our world Tuesday

5 kommentarer:

Karin sa...

Känns både vemodigt, rofyllt och hoppfullt – naturen ska bara vila lite...

Såg att jag ramlat bort i listan över temabloggare. Troligen kopierade du min lista, där jag ju inte är med själv. Jag gjorde samma med Pettas-Karins deltagarlista och då försvann hon från gänget! I alla fall tills jag upptäckte det.

Hannele på Hisingen sa...

jo, möblerna vända och krukorna skyddade - och bin har vi inte längre.

likeschocolate sa...

So lovely! Stay warm! Have a great week!

Carita och Bertel sa...

Vackra bilder men lite vemodigt när man plockar undan allt inför vintern. Ha det fint. Carita

Paula i pörtet sa...

Vilka vackra rosor, så vemodigt att de som allt annat måste dö...
Det blev väldigt få timmar ute på farstubron i somras, vädret var inte tillräckligt varmt för att sitta under tak i skuggan där jag annars trivs bäst. Nej i år fick jag ta min fikakorg och söka mig ut på gräsmattan där solen ibland behagade värma lite. Och nu är vi inne i mörkaste mörka perioden, finnkäringen skulle gärna idka invintring i ett ide.