LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 3 juli 2021

Cyberattack

Idag när jag skulle hämta receptmedicin på apoteket möttes jag av informationen att datasystemet låg nere, så jag kunde inte få någon medicin. Man visste inte när systemet skulle komma igång.
Jag gick hem och räknade hur många tabletter jag har kvar. Men när de tar slut och om datasystemet fortfarande inte kommit igång hur får jag då min medicin?
Ett angreppet var riktat mot datamjukvaruleverantören Kaseya, som levererar it-system. Företaget har gått ut med en rekommendation att omedelbart stänga ner servrar med produkten Kaseya VSA. Det är inte bara apotek som drabbats utan även andra exempelvis Coop och SJ. Skulle det slagit bredare än detta så hotas livsmedelsförsörjningen.
 

Sådana bekymmer har inte insekterna i min trädgård. Titta även på Eileens vackra naturbilder, t ex tvättbjörnsmamman med sina söta ungar.

3 kommentarer:

eileeninmd sa...

The cyber attacks have been awful lately. Beautiful images of the blooms and insects.
I hope your are able to get your medicine soon. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a happy weekend!

Shiju Sugunan sa...

Lovely closeups!

https://craniumbolts.blogspot.com/2021/07/this-week-at-hoskote.html

Jinhua Jane sa...

Hello,beautiful photos.
The first of photo,there were a beetle on the flowers. Lovely!
Have a happy weekend!