LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

måndag 4 juli 2011

Läsa facklitteratur och äta nyttig frukt




Min man är väldigt noga med att äta frukt varje dag. Bananerna kommer jag att mumsa i mig men övrig frukt är hans. Han läser många facktidningar exempel om bilar, teknik, motor, båtar, hundar och har ofta en liten hög tidningar på gång. Bilderna i dessa är superba, färgstarka, perfekta, skärpan ligger rätt. Jag har alltid imponerats av de fartfyllda bilderna, som exempelvis finns i alla motortidningar.

En dag när vi körde hem från landet stod ett motorcykelgäng vid vägkanten. På andra sidan var en bil parkerad med en kille utrustad med kamera på flaket. När vi passerat dem såg jag i sidospegeln hur de startat, fotokillen på flaket först och knuttarna efter. Jag som trodde att man stod bredvid och tog alla dessa "snapshot" - alltså bilder tagna i exakt rätt ögonblick.

Inga kommentarer: