LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 28 augusti 2011

Fototriss 146 - vid vatten



Temat hos Fototriss är denna vecka "vid vatten". Bor man en mil från havet borde det inte vara något större problem att vara vid vatten. Men jag har inte haft tid för någon utflykt. Förra helgen var jag i Karlskoga och fortsatte tömma min mammas lägenhet. Eftersom hon nu flyttat in på ett serviceboende, där det är begränsat med förvaringsutrymmen, tar jag en del saker med hem. Denna gång ägnade jag mig åt textilier.

Min mamma har rökt i nästan hela sitt liv och lukten sätter sig lätt i textiler även om de förvaras i garderober och byråer. I mitt hus har ingen rökt och jag vill inte gärna få in denna doft. Därför bar det av direkt till tvättstugan med alla dukar. På min praktiska plastkorg hänger min farmors tvättsäck, vackert broderad och mammas lite mer moderna med tryckt mönster. Under veckan har jag plaskat och handtvättat, hängtorkat, torktumlat, strukit och manglat.

12 kommentarer:

Emma sa...

Tjusiga!

judotter sa...

Kul kombination...

Barnens Hjältar sa...

Smart trissat! Förstår att det blev en del jobb med flytt. Ha en fin söndag!

Charlotta sa...

Härlig tolning med vardagsperspektiv

Sister Moonshine sa...

Usch röklukt! Förstår att du vaskar. Rolig triss och fina bilder.

/Åsa

Tinezza sa...

Fyndigt !! vid vatten

Jan Helleberg sa...

Bra triss, fina bilder. :)

Jah Hollis sa...

Det var en annorlunda, och bra, variant på temat. Röklukt är ingen höjdare om den inte kommer från en prima cigarr. :-)

miss_cat sa...

Visst är det vid vatten! Fiffig triss!

SigridfraEnget sa...

Snyggt tolkat!!

Anonym sa...

Där du!
Första gången jag ser den tolkningen så det var kul. =o)
ha en bra vecka.

Suss o Kai sa...

Ja det blir ju verkligen vid vatten du har varit :) inte de första man tänker men finurligt :) Kram Suss