LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

tisdag 6 december 2011

Pulsvärmare

Min moster i Karlskoga, som tittar till min mor under veckorna, är mycket duktig på alla slags handarbete. Hon leder en grupp PRO-pensionärer, som träffas en gång i veckan för att sy, sticka, virka, brodera. Hon hade stickat snygga pulsvärmare, vilket inspirerade mig att göra mina egna.
Jag hittade ett fantastiskt snyggt mönster hos Pysselfarmor och har nu gjort ena mudden klar.
Jag virkar ju hellre än jag stickar. Dessa muddar finns mönstret till i boken "virka muddar" av Maria Gullberg. Jag hämtar också inspiration hos Carina på Carinasvirkning. Hon är väldigt duktig att virka och hon delar generöst med sig av mönster ofta egen-skapade. Hon har ett lotteri till och med den 15 december för sina besökare.

1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Pulsvärmarna blir fina både i stickat och virkat.
Kram!