LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 19 februari 2012

Kommentera mera - bort med ordverifieringen



Jag är medveten om att jag gillar fasta rutiner. Även om en för-ändring skulle innebära en förbättring, kan jag ha svårt att ta till mig den. Planering, planering och åter planering gäller för mig. Om det är en större sak jag ska göra, kan jag dela in helheten i små delprojekt. Bara jag har kontroll.

Google har ändrat sin ordverifiering, när man vill göra en kommentar till ett inlägg. Två ord. Mer eller mindre oläsliga för mig. Här hjälper inga glasögon eller förstoringsglas. Man får vara en riktig Sherlock Holmes för att lista ut vad det står.

Så vill jag inte ha det. Det ska vara enkelt att lämna en kommentar. Jag har därför tagit bort ordverifieringen (inställningar - kommentarer - popup-fönster) på denna blogg, så att ni ska ha lättare att kommentera.

Tyvärr, efter kontroll ser jag att man fortfarande måste göra två gissningar. Då vet jag inte hur jag ska åtgärda problemet.

3 kommentarer:

sinneskatten sa...

Jag kan säga dig att det har du inte gjor. Jag håller med om att det är bara för tråkigt med ordverifieringen.

ulla laiho sa...

Test om det fungerar /Ulla

Mattias sa...

Ahh ... fortfarande ordverifiering. Och även jag tycker att det är onödigt suddigt. Borde göras enklare - tänk på alla med dålig syn.