LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 29 mars 2013

Virkat i påsk


Lite nygammalt till påskriset blev det i år. Jag plockade fram ett par av mina favoritmönster. De virkade istapparna kanske passar bättre till jul men sådant brukar jag inte ta hänsyn till. Mönstret till dessa finns hos Tant Grön. Grundmönstret till hjärtat hittar jag tyvärr inte men själva kanten runtom har jag också hämtat hos Tant Grön. Det finns mycket inspiration att hämta där för en virkintresserad. Sussokai visar fantastiskt vackra påskkärringar - beundra dem!

7 kommentarer:

Meta sa...

vad fint det blev i Påskriset.
ha en fortsatt fin Påsk
Kram Meta

Malys krok sa...

Fint å pynte påskeriset slik! Så flink du er! -Margit-

Anki sa...

Så duktig du är... och så fint det passar i påskriset!

Suss o Kai sa...

De var ju jätte fint påskpynt :) tänk vad mycket man kan göra om man kan virka :) Fin tolkning Kram Suss

Irma sa...

Kauniita pääsiäisaiheita virkkauksia
Hyvää pääsiäis jatkoa:)

sylvi sa...

Så fint du har virkat.
Önskar dig en varm, solig fortsättning

nattugglan sa...

Fint att ha sånt man virkat själv i riset...