LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 4 maj 2013

Sallad på maskrosblad

Det blev en bitter sallad av maskrosbladen. Synd på de nyttiga C-vitaminerna. Jag gjorde en naturell blandning av maskrosblad, färsk gurka, färsk paprika. En smakfull dressing som dolde den bittra smaken hade passat. Det ska jag prova nästa gång.
Det sägs att maskrosblomknoppar går att rosta i stekpanna och äta. Jag ska ha det i åtanke.
Det gula på blommorna kan man "strö" på salladen. Men då får man skölja väl och se upp med flugorna, som kan vara ganska många.

3 kommentarer:

Suss o Kai sa...

Tack för spännande tips att rosta knopparna :) kan ju ha nytta av dessa gula rosor som alla ratar :) Underbara bilder Kram Suss

Marit Johansson sa...

Säkert väldigt nyttigt, fina tips!

Paula i pörtet sa...

Hej, maskrosvin gjorde jag en sommar, det var pyssligt värre. Sen fick det stå ett år innan vi avsmakade. Helt okej men jag tyckte inte det var värt arbetsinsatsen
Ha en fin vårvecka och tack för titten