LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 13 maj 2016

Favorit på våren

Gulltörelns blad har så vackra färger i början på våren precis när färgen på högbladen i toppen övergår till gult.
En väldigt välkommen vårfavorit är humlorna. I år har de hittills arbetat ganska ensamma i trädgården. Några fjärilar har gjort korta pass men övriga insekter låter vänta på sig.
De blommande frukt- och bärträden får representeras av slånbärs-blommorna, som just nu gör att buskarna ser ut som vita snödrivor.

Länk:
Blooming Friday - min favorit
Floral Friday Fotos fff234

7 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Slånbärsbuskarna blir otroligt vackra när dom blommar.och Humlor finns det gott om här hos mig i år.Blåbärsbuskarna var fulla av humlor innan jag lyfte ut dom från växthuset.Så dom har blivit bra pollinerade i år.
Trevlig helg.

lavendia sa...

Gulltöreln behöver inga blommor. Fint med slånbärsbuskblom. Det var nog det jag såg häromdagen, fast jag inte fattade vad det var. / Britt

cat sa...

Underbara vårfoton!

Anni sa...

Slånbären är så härliga när de blommar, tidigt om våren! Som vita skyar!

Maribel sa...

Blommande träd på våren, är fint. Humlorna är väldigt stora hos mig i år, knappt så de orkar flyga.
Ha en fin helg /Marika

Veronica sa...

Tänk vad härligt att det äntligen blev lite vår till slut.
Fast från förra helgen till denna så har jag hos mig ett temperaturfall på 20 grader och det märks på aktiviteten på humlorna :)

Ha det gott!

//Veronica

Melbourne Australia Photos sa...

Lovely shots, Ulla. I hope that you get some berries in the Autumn to make sloe gin! :-)
Many thanks for linking up with the Floral Friday Fotos meme.