LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 22 juni 2018

Glad Midsommar!

Prästkragar blommade vackert i gräsmattan på landet för en dryg vecka sedan, innan jag klippte bort allt. 
Jag plockade med mig en liten bukett hem. Idag borde prästkragarna vara som vackrast men nu är de överblommade.
Men om man tittar närmare ser man som en strålande gul sol - så vackert att titta på medan regnet smattrar mot fönstren.
Häromdagen upptäckte jag att fåglarna hade dukat upp till långbord längs jordgubbslandet. Jag fixade hastigt ett skyddande nät. Idag rodnar många jordgubbar svagt rött, de är fulla med smak men sötman är inte där ännu.
Idag får det bli köpejordgubbar istället och så har jag något gott att se fram emot när mina egna är mogna. Det är fantastiskt gott med solmogna jordgubbar.

Glad Midsommar!

Länk:
image-in-ing
Floral-Friday-Fotos fff 343

1 kommentar:

Villrose sa...

Prestekrager og jordbær er veldig midtsommer :)
Ha en fin feiring!