LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 17 juni 2018

Respekt

Jag har respekt på många vis för getingar och bin. Utan dem ingen befruktning av växter. Trots att de är så små i förhållande till människan håller jag mig på respektfullt avstånd från deras gadd. Kameralinsavstånd får rädda situationen.
Ibland vet jag inte ens vad jag ser och då tar jag det säkra före det osäkra och håller respektfull distans.
Gräslöksblommor är dekorativa på maten. Även om man sköljt dem har man inte fått bort allt, särskilt inte sådant man knappt kan se med blotta ögat. Såg en avvikande färg och plockade fram macro-objektivet. Först trodde jag det var en spindel men tror nu att det är ett kvalster (Trombidiformes Anystidae Anystis).
Även om man fotar på avstånd kan man se att schersminblommorna är fulla av små, små insekter. 

Länk:
Camera Critters 528
Floral Friday Fotos fff 342 
Image-in-ing

2 kommentarer:

NCSue sa...

I respect them as well, especially since some hornets flew into my hair and under my shirt. Nevertheless, we try to plant things which bees, butterflies, and hummingbirds will enjoy.
Thanks for linking up at https://image-in-ing.blogspot.com/2018/06/an-unusual-sighting.html

betty-NZ sa...

I tend to give way to all the different kinds of bees that come to my garden. It's quite fun to find things with the camera that you can't see with your eye. Your photos are just gorgeous.