LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 12 december 2010

Änglahår och tomtar

Förr använde jag änglahår, som jag tog tussar av och gjorde som en boll att trä över de elektriska ljusen. Det blev ett så vackert sken. Håret var gjort av glasull och det stack rätt ordentligt i händerna efteråt.

I år tänkte jag förnya förrådet och hittade en påse guldfärgat änglahår i affären. När jag packade upp det var håret gjort av tunna metalltrådar. Det låg en lapp bifogad i paketet. På den kunde man läsa, att man fick inte använda änglahåret till elektriska ljus, eftersom det kunde bli strömförande.

Så jag fick hitta på något annat användningsområde. En del har använt till mitt luciatåg och resten har jag virat runt hyasinten i min luvtomtestake.

Jag har även gjort iordning ett guldfärgat ris, som jag har hängt virkade, röda hjärtan i. Tomtestaken och riset ska jag ha ovanför öppna spisen. Jag försöker att ha ett litet tema och i år är temat hjärtan och guld.

Andra teman kan ni hitta hos Håkan på Maleviks Rosenträdgård.

Inga kommentarer: