LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 17 december 2010

Julen närmar sig

Nu är det bara en vecka kvar till julafton. Jag har börjat plocka fram lite julprydnader. Julbonaden har fått hänga med i många år. Det är en korsstygnstavla sydd med stor vånda och många nålstick i fingrarna. Det blev ingen mer - tycker inte om att bli stungen i fingrarna. Och så är jag rätt dålig på att sy också. Blir mest tappade knappar.

Nu står tomten med änglahårshyacinten ovanpå öppna spisen tillsammans med lite andra hjärtesaker. Ljuset med tre vekar har jag fått av min dotter.

Efter att jag tog den här bilden, har jag fått ändra om. Zorro kommer och hälsar på och när det gäller hundar och små barn måste man tänka till. Bort med alla oknäckta nötter -finns kvävningsrisk om han tar. Florsockerstärkta virkkorgen får stå på öppna spisen - han gillar sötsaker.

När Blyger fick lite sällskap vågade han sig fram och står nu och diskuterar med sina kamrater i trappen.

Fler tomtar hittar du på Susannes blogg.

3 kommentarer:

Suss o Kai sa...

Det är så roligt när man får ta fram tomtarna igen :) fast jag har haft dem framme redan sen första advent ungefär :) Kram Suss

Randi sa...

Visst är det mysigt att få plocka fram gamla julpynt, som andas nostalgi.
Önskar dig en riktigt skön helg!

Skaparglädje sa...

Och jag som älskar att brodera.
Ska man få besök av småttingar är det mycket man måste plocka bort, allt ska ju som bekant in i munnen.
Kram Anne-Lie!