LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 4 februari 2011

Himmelskt #21

Hos Petunia är dagens utsikt fantastisk! Det är så vackert med dessa berg eller kanske man ska kalla dem fjäll. Här i Ösmo är det mest ett platt jordbrukslandskap - vackert på sitt sätt.

Jag fortsätter med min utsikt, där jag står på altantrappen till mitt hus och fotograferar mot skogen och den vackra himlen. Så fort jag ser några vackra molformationer, tar jag en bild.

Jag har under två-tre år tagit kort från samma utgångspunkt och på samma utsikt. Det blir mycket upprepning men i slutet på året tar jag bort de, som liknar varandra för mycket. Den här bilden är tagen den 3 januari i år.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Sååå underbart vacker bild av din utsikt. Himmlen är urtjusig!
Trevlig helg!

Mandy Lou sa...

Vakkert bilde! Det ser nesten ut som skyene er i rutemønster.

Inge sa...

Så smukt... Du ønskes en god weekend. :-)

Pysselfarmor sa...

Jag klickade upp bilden...åhhhh!

Solen där mellan träden och molnformationerna, silhuetten av skogen och hela kompositioner är jättefin!

Marits Hus sa...

Virkelig nydelig! Ser ut som skyene er tegnet på ;-)
Ha en super helg!

Petunia sa...

Jeg bor på Vestlandet, men min far er fra Østlandet. Der er et flatt slik som hos deg og da jeg var liten syntes jeg det alltid var så mye mer himmel når vi besøkte min far sitt hjemsted. Her hos meg er det trangt mellom fjellene og nesten ingen himmel.
Bildet ditt minner om feriene østpå!!

AnneKa sa...

Nydelig bilde:) Savner solen:)
Ha ei fin helg!

Unknown sa...

Vakker himmel og deilig med sol. Takk for hilsen hos meg.