LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 27 februari 2011

Kollage av virkade blommor

Nu har jag virkat klart mina blommor av garnrester. Innan jag började, gjorde jag som jag brukar – ett inspirationsprojekt. Jag tittade på fotografier och bilder, hur blomman såg ut i verkligheten. Undersökte sedan vad jag hade för garn och plockade ihop det jag ville ha i en korg. Jag har garner, tråd, knappar etc. färgsorterat. Jag tycker det är lättare att hitta då.

Jag kontrollerade att jag hade allt material jag behövde, innan jag satte igång. Sedan började jag virka. Jag använde bland annat mönster ur boken ”100 blommor att sticka & virka” som grund och ändrade, om jag tyckte det blev bättre. Så här ser blomkollaget ut.

2 kommentarer:

Suss o Kai sa...

Vad vackert det blev med ditt blomstercollage, så häftigt. Det är ju verkligen att ta tillvara på restgarner som allt som oftast bara slängs Kram Suss

Diana61 sa...

Men himmel och pankaka vad vackert! Det där måsta jag prova på, men först så måste jag få tag på boken.