LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 3 april 2011

Fototriss 132 - seger/vinst





-Temat för veckans utmaning hos Helena på Fototriss är seger/vinst. I den gråvädersdimma som råder idag hade jag svårt att tänka "seger". Men så pratade min man med sin svägerska, som berättade att hon skulle opereras i ögonen. Hon har giftstruma. Hon måste äta kortison och har ökat 10 kilo i vikt.

-Vi drabbades ungefär samtidigt av denna hormonsjukdom. Sköldkörteln procuderade för mycket hormon. På Karolinska sjukhuset gav man mig en dos radioaktivt jod, som slog ut körteln helt. Därefter måste jag äta medicin varje dag i hela mitt liv. Och jag mår bra - jag är en vinnare, som klarade mig ganska bra från alla biverkningar sjukdomen kan leda till.

2 kommentarer:

Madde sa...

Livskvalitet = storvinst :.-)

www.barnenshjaltar.blogg.se

Jah Hollis sa...

En klar vinst.