LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 10 april 2011

Vårtecken 7 - Södermanland

Designen i mina inlägg styrs inte längre av mig utan av någon okänd kraft på Google-blogger. Vid radbyte blir avståndet så enormt mot hur det varit tidigare med samma sätt att arbeta. Har någon en förklaring? Här kommer i alla fall min rapport om vårens utbredning hos mig. På Humlebackens blogg finns övriga rapportörer från våra landskap.


- Under veckan har så gott som all snö på tomten äntligen smällt. Vid skorstensmuren har några påskliljor börjat spira. För några år sedan tog jag bort all växtlighet närmast huset på baksidan för att inte behöva vattna så nära väggen. Men tydligen missade jag några lökar, som nu visar sig. Intill en trapp har kvällssolen hittat en nunneört. Den har sått sig själv där. Runt hörnan har alunrotens blad vilat under vinterns snötäcke och inte riktigt orkat resa sig ännu.


-Även bland mina virkade blommor har det börjat hända saker. Ett par möss svärmar lite smått för varandra.

1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Nu händer det mycket i naturen. Är det gul färg på din nunneört?!
Och vad långt din alunrot kommit.
Kram!