LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

tisdag 23 april 2013

Världsbokdagen 23 april


Världsbokdagen den 23 april är en temadag instiftad av Unesco 1995 för att uppmärksamma boken och upphovsrätten. Jag tillhör de, som föredrar böcker på papper. Hyllmeter efter hyllmeter med gamla och nya böcker klär väggarna. På sängbord, bord, korgar och i nästan varje rum kan man hitta böcker.

Eftersom jag har flera böcker "på gång" samtidigt behöver jag en del bokmärken. Den blå fjärilen har hängt med sedan skolan. Det käraste är ett brunt i läder med en blomma på, som min dotter gjort.

2 kommentarer:

Inger Marie sa...

Så flotte bomerker du har!!
Og bøker kan jeg ikke leve uten...alltid en som jeg leser på:)
Ønsker deg en fin uke:))

Veronica sa...

Och jag har knappt några böcker alls.... förutom trädgårdsböcker såklart :) Jag kommer fortsätta "hänga" med dig och har lagt mig som följare :)