LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 14 april 2013

Vårvärme och såpbubblor




Äntligen har värmen ute infunnit sig. Hoppas att den stannar kvar. Jag har ställt ut var sin stol i snön, som ännu inte försvunnit. Solen strålar från en blå himmel. Det är så avslappnande varmt och skönt.

Idag den 14 april är det "såpbubblans dag". Jag har alltid tyckt om såpbubblor även om det är en kortvarig lycka innan de brister. Regnbågens färger fångas i varje liten bubbla. Nu för tiden har man helt annorlunda "verktyg" man blåser bubblor med, som inte fanns förr. Det här är vad jag pysslat med idag - blåsa såpbubblor - titta in hos SussoKai på hennes pyssel.

6 kommentarer:

Acchleja-Carro sa...

Hej!
Vilken tur att jag hittade hit just idag! Måste genast ut och blåsa lite bubblor! =)
Ha det fint! /Caroline

Skaparglädje sa...

Såpbubblor är ett säkert vårtecken.
Kram!

Anjas Hill sa...

Hehhee! Vilket roligt pyssel! Vackert och härligt avkopplande! /Anja

Irma sa...

Saippuva kuplat ovat kevän merkkejä

Suss o Kai sa...

Ja de är så kul med såpbubblor :) har köpt de till mitt barnbarn som jag ska ha när hon kommer hit nu när värmen har börjat komma :) Bra tolkning Kram Suss

Paula i pörtet sa...

Vilket fiffigt vårtecken med såpbubblor!
Ha en fin vecka