LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 18 juli 2013

Solen skiner och ogräset går i frö

Jag kom att tänka på rapporten på TV om när solen går upp respektive ned, när jag såg det här molnet. Det har varit varmt en lång period nu. Både igår och idag har termometern visat på plus 27 grader i skuggan. Det är snustorrt i trädgården och jag har börjat stödvattna för att få växterna att överleva.   
Kråkvickern är bortrensad från häcken. Det ser så slarvigt ut med ogräs i häckar. Det har inte regnar på den utan jag har skvätt lite vatten för effektens skull.

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Tänk vilken juli-månad vi har haft i år. I alla fall i Skaraborg har det varit underbart trädgårdsväder. Men nu är min lerjord så cementerad så jag ser fram emot en liten regnskvätt. ;)

Annemor sa...

Lekkert bilde av kråkvickern. Det hender man må hjelpe naturen en smule :)
Ha en fin fredag :)
Mormor