LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

tisdag 25 februari 2014

Måndagsmys

Jag var hos min dotter igår och hade en riktigt härlig mysdag. Barnbarnen har sportlov och fick sovmorgon och jag kunde sitta och läsa tidningar och en bok i den sköna läshörnan. Deras föräldrar var tvungna att arbeta.
Äldsta barnbarnet har gjort ett tidningsställ, som var väldigt snyggt, praktiskt och rejält, precis som han själv. Han gjorde i ordning frukost åt både sig själv och sin lillebror. Sedan hjälpte han till med lunchen, rullade köttbullar, kokade pasta, dukade. Även lillebror hjälpte till med sin frukostmacka. Barnbarnen är stora nu, 9 och 13 i år.
Värmen ute har hållit i sig - det var omkring plus fyra grader under dagen. Någon brasa behövde jag inte tända.
Min dotter har så mycket fina blommor, här en fredskalla.

1 kommentar:

Bas. sa...

dat is dus gewoon heerlijk genieten van de groter wordende kleinkinderen.