LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 23 februari 2014

Vårtecken

Snödropparna har blommat några veckor och håller på att slå ut. 
Vintergäckens knoppar sväller men de vill ännu inte visa hur de ser ut med kronbladen utfällda.
Höstkrokusens blad sticker upp bland torra blomkvistar. Jag tycker om de skiftande nyanserna, som blir varma i solens motljus.
Alunrotens blad ligger delvis under snö.
Fortfarande råder oordning i vårtecknen. Ena dagen snö, andra regn. Våren har inte riktigt bestämt sig ännu om den ska komma för att stanna.

Till varje helg kan vi visa våra vårtecken och via förteckning hos Annica följa andra bloggares vårtecken och hos Marit länklista till bloggares helgbilder  - följ länkarna nedan:

Länk:
Vårtecken - lista deltagare
Helgbilden - andra bilder

12 kommentarer:

Ela sa...

Lovely pictures and wonderful touches of spring.
Have a nice Sunday :)

Annica Östlund sa...

Visst är det en salig blandning av vinter och vår ännu, men så brukar det ju kunna vara under de första veckorna med vår.
Men du hade lyckats skrapa ihop en del vårtecken och det märks att våren kommit längre hos dig än hos mig.
Ha en fin vårvecka nu!
Kram Annica

lavendia sa...

Fint med vattendropparna på de allra små första.

Skaparglädje sa...

Aprilväder, men trots det så hittar du fina vårtecken.

Anette sa...

Den står liksom och trampar otåligt i farstun - våren! Hos mig är det snöfritt (just nu är bäst att tillägga!). Man väntar på lite sol. /Anette

Caroline sa...

Både vinter och vår hos dig ser jag :) Här har vi mest vår, ingen snö på länge hos oss.

Unknown sa...

Fram och tillbaka, är en del av vårens karaktär. Fina vårtecken hos dig och tack för att du namnger, då lär jag mig.
/Kiki

cat sa...

Underbara vårbilder!

Radhika sa...

WoW!! lovely pics.. :)

Charlotta sa...

Våren har startat fint hos dig. :)

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina bilder. Och jag ser att solen lyser i dom - var bor du? Kan det vara i vårt land! Vi har inte sett mycket av solen häromkring, men den kommer nog. Just nu har vi storm och regn och det känns lite höst och mysigt.....det är som att man får en liten frist!
Tänk, jag har aldrig lyckats med varken snödroppar eller vintergäck, så därför glädjer jag mig åt dina fina bilder!
Agneta kram

Meta sa...

Det är väl bara så härligt när det kommer i sakta mak då har vi våren kvar längre, så skall det vara.
ha en fin dag
Meta