LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 13 februari 2016

Letar vintergäck ...

Jag har sett på en del bloggar hur vintergäcken blommar. Jag var tvungen att gå ut i trädgården och se, hur långt den hunnit här. Men den gäckade mig - inte tillstymmelse till blomma. Däremot tittar rabarberbladen upp. En röd bladknopp var riktigt stor.
Röda är också bladen på spetsmössan. Det har kommit små hårda snöflingehagel, som ligger kvar som vitt pärlsocker.
När jag äntligen hittade en gul blomma så var det så klart en maskros. Den håller sig framme.
Jag var en sväng och hälsade på Zorro igår. Han ville inte vara med på bild. Han låtsades lukta på något, omgiven av sina gosedjur.

Länk:
Camera Critters
Saturday Critters 113

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Rabarberknopp! Det är tidigt det!
Måste gå ut och titta i trädgården, kanske den tittar upp här hos oss också. Vintergäcken gör det inte. Ännu

eileeninmd sa...

Hello, is it early for the buds. We have a lot of snow on the ground here. Your Zorro is cute. Thank you for linking up and sharing your post. Have a happy weekend!

tiptoethruphylsgarden.blogspot.com sa...

Cute shiny critter,thanks for sharing!phyllis

A Colorful World sa...

Lovely buds...sweet pup!