LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 16 maj 2010

Akleja - experimentbilder


Ibland experimenterar jag med mina bilder för att se vad som händer, om man trycker på den ena eller den andra knappen. Samtidigt lär man sig en del teknik på så sätt. Och så har jag himla kul också.

Jag har gillat att fotografera så länge jag kan minnas men det är inte alltid man har de rätta verktygen. Kameror och objektiv, som klarar extrema bilder, är inte billiga och även dataprogram som Photoshop är dyrt. Jag försöker att utnyttja de redskap jag har maximalt samt använda de gratisprogram som finns, exempelvis som till dessa bilder Picasa 3.

1 kommentar:

En amatörs trädgård sa...

Jag laddade hem en try-out version av Photoshop (Adobe). Men jag måste säja att det var mycke knappar och hälften av dom kom jag inte underfund med vad dom gjorde. Lycka till med dina försök.