LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 22 maj 2010

Skadegörare

Så mycket insekter det finns. En del är riktiga marodörer, vandaler, skadegörare. De där röda skalbaggarna har lärt sig vad som händer, när jag kommer. När de ser mig annalkas "släpper de taget", så att de hamnar på jorden, där de är ganska svåra att upptäcka.

Dessa insekter studerade jag den 22 maj.

En annan skadegörare jag råkade ut för den 23 maj var blixten. Utan förvarning i form av annalkande, dovt muller och regn kom en blixt och knall på samma gång. Mitt nätverkskort slogs ut och jag kunde inte komma åt Internet. Min svärson har hjälp mig med nytt kort. Bensinmacken ett stenkast härifrån hade ännu större problem - fick sin kassaapparat utslagen och var tvungen att byta. Detta inlägg publiceras därför först 21 juni.

Inga kommentarer: