LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 7 maj 2010

Vårblommor i grottan och rådjursspår i rabatterna



På ena bergssidan i grottan växer olika taklökar och annat smått och gott, som jag som vanligt inte vet namnet på. En del blommar nu i olika gula nyanser och en rosa. Fotavtryck avslöjade besök av rådjur, som tydligen inte tilltalades av delikatesserna.
Hos en av grannarna betade åtta rådjur förutom de vi passerade på åkrarna på väg till landet. Jag vill inte ha staket runt tomten, så jag får tänka ut andra strategier för att hindra dem äta upp mina växter.
Jag tänker exempel satsa på blommor som rådjur vanligen ratar. Jag ska sprida ut rådjursodör av något slag. Och hoppas på det bästa.

1 kommentar:

Carina sa...

Hej Ulla!!
Nu kan du gå in på min blogg i mitt skafferi och kolla in duken. Jag la upp den i samma inlägg.
Underbara bilder du bjuder på!!!!
Carina