LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 27 november 2011

Trevlig advent!

Så här såg det ut utanför köksfönstret igår morse, när jag åt min frukost. Det är fortfarande varmt, gräset vissnat, buskarna nakna, inte en snöflinga så långt ögat når. Vi har viltstängsel runt tom-ten ... älgarna är alltså utanför detta. Då kan man kosta på sig att tycka om att ha dem så nära. Efter att ha ätit av grenarna länge och väl lade de sig och vilade - det ser rofullt ut.
Själv fortsätter jag att tömma min mors lägenhet. Hon hade vinden full med leksaker - här är en av mina första dockor över 60 år gammal - en trasdocka som gått sönder och därför blivit om-plåstrad. Men det gjorde inget, fick ingå i leken med sjukhusbesök och vård hos "doktor mamma". När jag fick den sade jag spontant, att den ser ut som en "Gammelfarmor" - och så fick den heta till min farmors förskräckta förtjusning.

En trevlig advent!

1 kommentar:

Mia sa...

Gamla dockor har en helt egen charm och personlighet som man inte hittar hos de nya.
Ha en fin början på advent :)