LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

tisdag 21 januari 2014

Silveraxets bråda tid


Det är lika spännande varje år. Ska silveraxet hinna slå ut innan frosten kommer?

Jag tittar på bilder från förra året. Knopparna har fått lite längd i "kroppen" runt 20 augusti. En månad senare börjar en del av blomstänglarna slå ut. Det är knappt de hinner förrän frosten är där och biter i både blommor och blad, som börjar skifta i gult.

Även om jag primärt planterat silveraxet för dess vackra rödskimrande blad är det roligt om den hinner blomma.

Länk: Nature Footstep Blo-Ma 79

4 kommentarer:

Bas. sa...

ja alles gaat gewoon door.

MitchyLR sa...

Hej Ulla! Det är en vacker blomma. Jag har fotograferat det själv många gånger, men jag visste inte namnet på den.

Unknown sa...

Bladen har verkligen fin färg.

NatureFootstep sa...

jag gillar också silveraxet. En spännande blomma.