LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 6 april 2014

Gult - fototriss

Vi var på kaffekalas hemma hos Zorro igår. Han välkomnade oss redan på gårdsplanen men lämnade sin gula hund på entré-trappen. Den ser ut att heta Pluto.

Det bjöds på så mycket gott kaffebröd och det gick inte motstå de frestande godsakerna.
Idag blir det färre kalorier. Vi ska ha färsfylld paprika till lunch. 
Till det tänker jag servera en sallad på honungsmelon och färsk gurka.

Fototriss har en tävling i samarbete med Coolstuff på tema gult denna vecka.

14 kommentarer:

Göran sa...

Kul triss! Pluto är min favorithund

Borgmästaren sa...

Paprikan ser verkligen inbjudande ut!

Charlotta sa...

God triss. :)

lavendia sa...

Litet annorlunda tema!

Pysselfarmor sa...

Du den där lunchen skulle jag inte tacka nej till ;-))

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.se/2014/04/gult-fototriss.html

Rajson sa...

Gult och läckert!
Paprikan skulle jag vilja sätta tänderna i direkt!

Kicki sa...

Kul med sammanlänkande text till bilderna! Paprikorna ser välpolerade ut!

Meta sa...

Härligt friska gula färger i din triss.
ha en fin ny vecka
Kram Meta

Anonym sa...

Fint trissat och jag blir sugen på din middag!

Suss o Kai sa...

Härligt med gult :) fint gjort tycker jag Kram Suss

Snäckskalsdalen. sa...

Härligt med gult!
Och apropå gult så har jag med körsbärskornellen i sin hela glans i mitt förra inlägg om du vill se den och med blommorna utslagna. Jag kom ju ihåg att du ville se den så jag tog med den!!!
Agneta kram

Unknown sa...

Vilka frestande bilder på paprika och melon! Klart att vovven lämnade leksaken när han fick besök.=)
//Scaniatjejen
http://www.scaniatjejen.se

Åke sa...

Färsfylld paprika lät intressant! Fin bred gul triss :)

Unknown sa...

Fina bilder på temat!