LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

onsdag 9 april 2014

Visdomsonsdag - bakning

Bakning är jobbigt men en pålitlig metod att göra en total köksinventering genom att flytta varje bestick, husgeråd och mått från varje låda, hylla eller krok samt förse dem med ett kletigt skikt.


Jag hittade ett recept på en raw-food-kaka, som jag fixade idag - en botten av sötmandel, valnötter och dadlar toppad med chokladmousse på avokado, banan, kakao samt slutligen pudrad med kakaopulver och dekorerad med hallon. Allt eftersom arbetet fortskred kan jag bara konstatera, att visdomsorden ovan är jag i ett nötskal.

Länk:  
Rosorochris, visdomsonsdag 16
WWF, recept raw-food-kakan

2 kommentarer:

Suss o Kai sa...

De var ett fint visdomsord :) Kram Suss

Katarina sa...

Tihi...kan nästan se dig framför mig, flyttandes på köksredskapen...

Den där kakan ser väldigt god ut!