LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 15 mars 2015

Bita i gräset

Mornarna är vackra och frostnupna. Spindeltrådarna löper som snubbeltråd från kristallgren till kristallgren.
Igår när jag var ute med hundarna fick jag bita i gräset. En lös hund kom springande, när jag rastade 'mina' två, som jag tillfälligt ser efter. Jag fick bråttom att undvika den lösa hunden.

Samtidigt som jag kortade in rullbanden för att lyfta upp 'mina' små chihuahua, vände jag mig om för att gå åt ett annat håll. En kvinna, som genar gräsmattan, passerar. Det är tydligen hennes hund.
När jag snurrade runt och började gå, snubblade jag på det ojämna grästuveunderlaget. Ramlade på alla fyra men höll hårt i kopplen. I ögonvrån ser jag, att den lösa hunden passerat sin ägare och fortsatt ut på den trafikerade lastplatsen bakom butikerna - som tur var inte åt mitt håll. Då kallar hon in den.

Jag blev så fruktansvärt arg där jag låg. Kravlade mig upp och konstaterade att inget var stukat eller brutet. Knäna på byxorna var blöta. Hundägaren kollade inte hur det gått för mig. Jag vet inte om jag blev mest arg för det eller för att hunden var lös eller för att jag ramlade.

Länk:
I heart macro 95
MacroMonday2
Helgbilden

12 kommentarer:

cissi sa...

Vilken tur i oturen att du inte gjorde dej illa.
Lösspringande hundar gör mej också arg och ibland blir jag rädd om jag märker att ägaren inte har någon kontroll på sin hund.

Snäckskalsdalen. sa...

Nej, det kan jag förstå precis! Har man hund och är bland andra människor och hundar då ska man ha den uppkopplad så att just sånt här inte händer. Jag hade nog blivit som du, jag hade blivit undrande över vad jag var, arg, ledsen, arg, irriterad och besviken.....Nonchalant att inte i alla fall be om ursäkt. Minuspoäng på den matten!
Agneta kram

Hannele på Hisingen sa...

usch :(

Gemma Wiseman sa...

Sounds like a very unpleasant moment. It is worrying to see dogs running free in the street like this. The owner is quite thoughtless. Beautiful images of the frost.

Villrose sa...

Vakre krystallbilder!

Sånne uansvarlige hundeeiere er det dessverre altfor mange av!

chai-and-chardonnay.blogspot.com sa...

Still some frost in the air? Spring is just waiting around the corner!

Helén sa...

Väldigt ansvarslöst av den andra hundägaren. Väldigt fina frostbilder har du tagit i alla fall.

Anonym sa...

Lovely frost crystals.

Anonym sa...

Vilka vackra bilder! Och lösspringande hundar ogillar jag med, som brukar ta med mina katter på promenad...

Molly sa...

Very pretty, I am hoping we have seen the last of the frosts here though

Mollyxxx

Laura sa...

I'm glad you were not badly injured Ulla. Your frost photos are exquisite, so delicate! Thanks as always for sharing the love up-close with I Heart Macro ♥

Unknown sa...

Tur att du klarade dig oskadad. Fast jag gillar hundar så tycker jag att de ska hållas kopplade.