LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 23 december 2016

God Jul!

Jag tar en paus i julförberedelserna. Måste vänta på att revbensspjällen ska bli klara. Fortsätter att fundera över vad jag ska fota nästa år. Det lutar åt macro-hållet.
Jag böjer mig framåt för att se bättre och upptäcker mönstret. Det ser nästan ut som en silvrig fotboll där grönskan reflekteras.
Det är adventsljusstaken  jag studerar. Den har hjärtehål på sidan där mossan tittar fram.
I adventsstaken sitter batteridrivna ljus - jag har satsat på säkerhet. De brinner varken upp eller ned. Små silvriga kulor pryder den gröna mossan. Det är prydnader från tidigare år som återanvänts. Det blir en slags hållbar utveckling även om materialen kanske lämnar en del att önska.

Så här dan före dan vill jag beda om försiktighet med eld och önska alla en God Jul!

Länk:
Floral Friday Foto fff265
Veckans tema - beda

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Ska med glädje fortsätta att följa din blogg nästa år och fortsätta njuta av alla dina fina foton.
God Jul!

Rost och rädisor sa...

Kul med macrofotografering
God fortsättning på julen!
/Anette

Melbourne Australia Photos sa...

Nice shots, Ulla! We recycle our Christmas ornaments too, but it is always tempting to buy something new.
Thank you for linking up with the Floral Friday Fotos meme.