LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

måndag 2 januari 2017

Förändringens vindar


När jag var till landet i början av december kunde jag vandra omkring på stranden och betrakta stenraden ute i vattnet på nära håll, som på bilderna ovan.

På årets första dag var vattennivån betydligt högre. Det gick inte längre att se raden av stenar ute i vattenbrynet.

Vädret den första januari var väldigt ovanligt med en temperatur på plus 10 grader här i Ösmo. På nyårsnatten kunde jag beundra raketernas färgkaskader i hällande regn. Idag täcks marken av ett tunt snölager. Det växlande vädret bjuder på förändringens vindar med kort varsel.

God fortsättning på nya året!

5 kommentarer:

cat sa...

Även här är vädret växlande på alla sätt och vis! Vackra bilder över vattnet.

Rost och rädisor sa...

Omväxling förnöjer. Fina bilder som alltid.
God fortsättning
/Anette

Yvonne Käll sa...

Fina bilder du har i bloggen. Jag skriver för att meddela dig att även jag anslutit mig till veckotema-bloggarna. Har efter flera år nu tagit upp mitt bloggande igen och tycker det här med tema var väldigt intressant. God Fortsättning på 2017/Yvonne
www.vonnevardag.blogspot.com

Hannele på Hisingen sa...

jo, vädret varierar

Carita och Bertel sa...

Ja, här har vädret växlat mycket också, från + 10 och barmark till 20 sm snö och -22 som det var idag, en väldig förändring på bara några dagar. Det är ju vinter trots allt. Ha det fint. Carita