LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

måndag 11 oktober 2010

Grusade gångar och förhoppningar

Jag har sedan några år accepterat, att ledvärk begränsar min aktivitet vad gäller trädgårdsarbete. Av den anledningen har jag ändrat inriktning. I stort sett kan man säga att den går ut på att välja växter utifrån bladform och -färg istället för blommorna, många av samma sort för massverkan.

Jag vill ju fortfarande göra en massa saker men delar in arbetsuppgifterna i önskeprojekt. I år har jag grusat gångar på landet. Det har fått ta hela sommaren i anspråk. Allt jag gjort utöver detta är en bonus.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vet inte vad det är med blogger idag, men jag ser inte dina bilder:( Förstår dock av texten att vi har en gemensam nämnare i våra senaste inlägg. Tack också för din kommentar hos mig:) Tack och lov har jag ingen värk eller andra hinder som stoppar min framfart i trädgården. Det gäller kanske att passa på innan det är försent. Inser av ditt inlägg hur förskräckligt det kan bli...
Ha det gott,
Charlotta
Cesars trädgård

Suss o Kai sa...

Det är verkligen fint med grusgångar och du får till det så fint med stenar och växter :) beundrar din trädgård. Antar att vädret påverkar din ledvärk hoppas att vädret i så fall är mild mot dej/Suss