LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

onsdag 10 december 2014

Förskottsglädje

Igår var det så härligt när solen sken. Idegranens bär lyste röda och barren skiftade i olika gröna toner i motljuset. Jag var så glad.

Idag blev det precis tvärtom - grått och regn hela dagen med en otäckt kraftig blåst. Datorn slutade fungera men utförde själv en "startreparation". Internetmodemet lade också av och först nu på kvällskvisten fungerar allt igen, vilket får mig att tänka på följande ordtvist:

Ta gärna ut glädjen i förskott.
Det enda som händer är 
att du varit glad i onödan.

Länk: Torsdagstema, I like 175

6 kommentarer:

Violen sa...

Fin bild på idegranen med de röda bären! Extra plus för motljuset!
Här var det också trassel med bloggandet hela dagen igår, tydligen fel hos Telia. Skönt att det har löst sig!
Ha det bra, idag kan du nog vara glad!

lavendia sa...

Naturen har pyntat fint!

Villrose sa...

Godt sagt! Glede er det ingen grunn til å utsette :-)

Hannele på Hisingen sa...

Idegransbär är söta och goda, enda som inte är giftigt ♥

cat sa...

Idegranen är verkligen fin med sina röda bär. Det växer en utanför porten där jag bor. Händer att jag fotar den då och då.

Vilket härligt visdomsord. I kväll är det tydligen oväder på gång där jag bor. Hoppas att ni slipper ett till.

Anonym sa...

Att vara glad i onödan är nog det bästa som finns!