LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 12 december 2014

Virkat långsmalt hjärta

I denna mörka årstid, när man inte längre vill vara ute i trädgården, plockar jag fram mina virkningar. Hjärtmotiv är min favorit. Modellen till årets långsmala hjärta har jag hämtat från bloggen BautaWitch liksom även det blåa med blomman. Den är löst fastsatt, så att jag kan byta ut den om jag vill.
Jag har tidigare virkat detta stiliserade hjärta, rutor med blomma i mitten. Allt är "made with love".

Länk:
Fredagstema, människoskapat 61
Bauta Witch, långsmalt hjärta resp. bomruta

8 kommentarer:

lavendia sa...

Flitig du är. Förr virkade och stickade jag jämt, men det har jag vuxit ifrån. Fast jag i dagarna faktiskt börjat på en tröja- den första å¨år som jag stickar.

Meta sa...

Duktigt gjort och visst behöver man ha lite att pyssla med nu när mörkret kommer så tidigt
Ha en bra fredagskväll
Kram Meta

Hannele på Hisingen sa...

Fin avkoppling att virka!

Annemor sa...

Så flink du er.
Et nytt hjerte for hvert år?
Ha en fin kveld.
Mormor

Veronica sa...

Snyggt!
Jag virkade och stickade förr men kan tyvärr inte längre för jag har karpaltunnelsyndrom som inte ger med sig trots operation... Men plantera kan jag ;)

Trevlig helg!

cissi sa...

Vilka fina hjärtan och visst är det mysigt att handarbeta, särskilt den här årstiden!

Violen sa...

Såå snyggt! Det är roligt att handarbeta men jag har tappat stinget! Glad för all inspiration jag kan få på bloggen!
Ha en skön fredagskväll!

Anonym sa...

Fina människoskapelser, som får ett extra värde av att du gjort dem själv with love.