LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 27 september 2015

Årstidens säsonger

Lördagstema denna vecka är 'säsong'. Det finns så mycket säsongsbetonat. Jag väljer det som ligger mig varmt om hjärtat - min trädgård.
Alla årstider har sin tjusning, åtminstone när solen skiner. Frostkristallerna på randgräset fångar upp strålarnas glitter. Vintern har inte släppt sitt tag.
Så exploderar våren i ett hav av denna oförgätliga blomma, förgätmigej. Blommans namn är i år utsedd till svenskans vackraste ord.
Sommaren blev inte så varm och solig, som jag hoppats. Jag lyckades bara få den ena sorten ringblomma att ta sig och till och med blomma.
Höststädning i trädgården är inledd. De sista tomaterna får ligga inomhus, som ett fruktfat där man norpar en tomat ellt eftersom de mognar - gott.

Länk
Deltagare lördagstema

5 kommentarer:

Lotta sa...

Så fint du återger säsongerna! och visst var det så att sommarens blomsterrikedom till viss del uteblev..Trevlig söndag! /Lotta

Bevare mig väl sa...

Av alla årstidssäsongerna så är vinterbilderna de allra vackrasta - din första bild!
De andra behöver vi också - de fyller ut mellan säsongerna!
Doften av tomater ...

Äventyret framtiden sa...

Vackra säsongsbilder och tomaterna skulle jag väldigt gärna snaska på jag också. våra körsbärstomater blev inte som jag hade hoppats på och mycket på grund av att säsongen har varit kallare än normalt.

Äventyret framtiden sa...

Vackra säsongsbilder och tomaterna skulle jag väldigt gärna snaska på jag också. våra körsbärstomater blev inte som jag hade hoppats på och mycket på grund av att säsongen har varit kallare än normalt.

Millas Trädgård sa...

Du har fångat säsongerna! Vackra bilder!
Allt gott/ Milla