LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 20 september 2015

Grönt

En vindruvsslinga har letat sig upp på stenblocket, som pryder en av ingångarna till grottan på landet. Där är fortfarande övervägande grönt. Vi har inte haft någon frost ännu.
Jag har inte haft tid att sköta trädgården i år. Den har fått klara sig själv med lite tillsyn. Det är tur att det inte varit så varmt och att det till och från regnat.  Om inte ormbunken, rodgersian och gunneran haft så olika former på bladen, skulle det se ganska tråkigt ut. Den japanska lyktan inbäddad i mossa blir ett blickfång trots sin gråhet.
Dammen är full av näckrosblad och annat, som singlat ned från omgivande träd. En tapper näckros har trängt sig upp. Jag har fyllt på med vatten en gång i sommar.

Länk:
Helgbilden

11 kommentarer:

Åke sa...

Så trevligt i trädgården :) Härliga bilder till temat! Vindruva så lyxigt :)

Stare Ström sa...

Trevlig trädgård som du har!

Lotta sa...

Vilken fin stenport, men det ser nästan lite farligt ut med den lilla stenen som det stora blocket vilar på! Må så gott!

Violen sa...

Vackert när det är grönt och frodigt! Syns inte att du inte kunnat sköta trädgården som du vill! Kan vara riktigt fint när naturen får sköta sig på egen hand!

Rost och rädisor sa...

Vilken portal! Grymt med den lilla stenen som håller det stora blocket och gröna slingorna.
Ha det så gott
Anette

KajsaLisa sa...

Det gäller att klämma ut det sista ur sommaren, du gör det bra med dina bilder.

Mias Mix sa...

Tycker det ser väldigt grönt och frodigt ut trots att du inte haft tid med den.

Anni sa...

Vilka fina bladformer och vilken skön doft av mustig höst jag kan känna från dina bilder.

Barbro sa...

Så häftig ingång, med stenen. Förstår att den ligger pall. Men ändå infinner sig en tanke: tänk, om den tippar.

Annette sa...

Den ingången var ju häftig! Och så näckrosen, så vacker. Jag har inte sett en enda näckros i sommar, så det står högt på min lista för nästa år.

anemonen sa...

En jättefin ingång till trädgården och jag kan nästan se hur vacker den är. Spännande tror jag den är också. Själv har jag inga gröna fingrar men älskar blommor och får numera njuta av andras trädgårdar. Tack för din rundtur.