LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 22 september 2016

Var försiktig


Jag var ute i ett ärende idag och passerade järnvägsstationen. Eller är det kanske apberget? Det ser ganska riskfullt ut.
En väntkur på bushållplatsen har fått ett handavtryck - den som gjorde det tyckte nog det var roligt att smutsa ned.
Huruvida den här ägaren tycker det är roligt eller inte att förvara sopor mitt i samhället har jag ingen aning om. Kommunen arbetar på att försöka få ägaren att städa - lär visst bo på Gotland, slipper se eländet alltså.
Brandkåren fick rycka ut igen härom dagen för att släcka en eld i en av tidningscontainrarna bakom affären i centrum. Det är så konstiga fritidssysselsättningar folk har. Inget jag tycker om.

Länk:
Torsdagstema - I like not

6 kommentarer:

Bitten sa...

Visst är det mycket konstigt som händer i världen, både långt borta och nära.

Rost och rädisor sa...

Visst är det konstiga sysselsättningar! Och lite är det som man rycker på axlarna åt detta. Busstreck av tonåringar. Tänk om tantbrigaden betedde sig likadant. Då skulle det bli rubriker!

Allt gott
/Anette

cat sa...

Håller helt med dig! Förstår inte varför män(niskor) ofta är så förbaskat destruktiva. Med sig själva, med andra och med vårt gemensamma samhälle.

Beppan sa...

Knepiga sysselsättningar... Inte alls OK. Som att bränna bilar för att man har för lite att göra. Barn måste få ha tråkigt ibland, inte hela tiden sysselsättas. Tror att vi föräldrar har stor del i detta.

Violen sa...

Det är sorgligt med all förstörelse och förfulning! Verkar bara bli värre och värre och vi verkar lamslagna inför det som händer! Inget att vara stolt över.

Paula i pörtet sa...

Oj så många skogstomter det finns här på landet där det ser ut som skrogupplag. Men, oftast ligger de i alla fall inte mitt i samhällena. När jag tassar omkring brukar jag fynda det mesta, från gamla bosättningar, förr kastade man minsann ut allt genom dörren, från gamla kylar till bildäck...Trist men sant