LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 19 september 2013

Fågelbad också ett smultronställe




Först ställde jag fågelbadet på stenarna alldeles invid huset. Det blev dekorativt. Jag har fyllt det med vatten och väntat på fåglar men de var inte intresserade. När huset målades flyttade jag undan allt som stod i vägen.

Fågelbadet ställde jag mitt emellan två buskar, en schersmin och en syren, med silverax som bakgrund. Det dröjde inte länge förrän en fågel testade. Sedan kom alla andra. Det blev ett riktigt spa-bad. Jag har fått byta och fylla på vatten ett par gånger om dagen. Badet står nu lite för långt från huset för att ta bra bilder men det är så roligt att sitta och titta på hur de skvätter när de gör sig rena. Jag har länkat till Nature Footstep Winged 102.

7 kommentarer:

Annemor sa...

De vet hvor de vil ha badene sine, disse fuglene.
Jeg flyttet også på mitt og det er flittig besøkt, som hos deg.
Takk for titten.
Ha en fin dag.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2013/09/19/jeg-liker-noe-med-vinger/

skapa och inreda sa...

Vilket trevligt inlägg :) Jag har ett liknande fågelbad dit fåglarna gärna beger sig. Det är så roligt att titta på de små liven när de badar och gör sig fina.
Ha en bra dag.
Annika

Judy sa...

I love those action shots!!! Water everywhere!!!

Unknown sa...

Du fick väldigt fina bilder på de badande fåglarna. Ha en skön helg.

Rambling Woods sa...

LOL..I love watching birds bathing.. Michelle

Meta sa...

Vad bra att du flyttade på fågelbadet så de vågade sig dit. Skall nog flytta mitt till nästa år. det var en fågel när jag satt bredvid,tror du jag hade kameran där Näpp.
Ha en fin fredag
kram Meta

Louisette sa...

Love much the plant on first foto, i have also in my garden this sommer,the other fotos birds are sweet, wonderfull place.
best regard from Belgium.