LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 1 september 2013

Höjdpunkt - Aralian blommar

Det är första gången vi upplever att aralian blommar. Det är sexton år sedan vi köpte tomten på landet. Kanske är det den väldigt varma perioden under juli i år, som gjort att blommorna slagit ut.
Jag skulle vilja komma närmare blommorna. De sitter så högt och jag vill inte tränga mig på, för allt på den är så taggigt, både bark och bladverk.
Jag har gått upp på ett av de omgivande bergen och riktat kameran nedåt. Det är gunneran och rodgersian i grottan som skymtar i bakgrunden. Jag vet inte riktigt hur blomman ska se ut fullt utslagen. Jag tycker den ser knoppig ut men den kanske ska se ut på det sättet.

1 kommentar:

Charlotta sa...

Vilken häftig upplevelse. Den här sommaren kommer vi att minnas länge av många olika anledningar. :)