LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 27 september 2013

Vackra svampar


Denna vackra flugsvamp pryder en grusgång på landet. Jag fortsätter att beundra svamparna utan att plocka eller äta. Anki med bloggen "ankistankar" har också en jättefin svampblogg. Jag har tittat igenom den och funnit, att det är många svampar som är oätliga. En del av de giftiga svamparna är förvillande lik de ätliga. Jag fortsätter med min restriktiva inställning och plockar endast kantareller, om jag skulle råka hitta några.

Ankis svampblogg är väldigt intressant med information som illustrerats med vackra bilder. Besök den gärna, svampbilder.blogspot.se.

2 kommentarer:

Anki sa...

Tackar... kul att du tittade in på mina svampar :)
Visst är de väldigt vackra flugsvamparna och såå tacksamma att fotografera.
Ha en fin helg!

Charlotta sa...

Så det är inte du som tagit en stor tugga? ;)

Håller helt med dig, svampar är trevliga att se och intressanta att lära sig om, men läskiga att plocka. För mig blir det bara kantareller och karl johan om det mot förmodan skulle finnas några där jag går.

Ha en fin helg!