LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 29 september 2013

Höststädning påbörjad

Jag har fotsatt med lite pyssel i trädgården. Det är inte någon vidare värme längre. En andra frostnatt hotade min silverax. Den första blommande stängeln har dock slagit ut och en blomfluga har hittat dit.
En vallmo har trixat sig in bakom vattenslangen och blommar. Jag är inte förtjust. Den binder fukt. Därför vill jag inte ha växter så nära huset. Den ska bort.
I våras frös björnbäret ned helt. Jag fick inga björnbär i år. Under sommaren har några grenar vuxit upp och jag har slingrat dem runt vid förrådsväggen. Hoppas att vädergudarna är nådiga, så att jag får bär nästa år.
Idag har jag använt det sista vattnet i regntunnan och vänt upp och ned på den, så att inte ytterligare fukt hamnar i den. Jag vill inte att den ska sprängas sönder av is. Stenarna ligger som tyngd för att tunnan inte ska blåsa iväg, vilket har hänt.

1 kommentar:

Our photos sa...

Beautiful photos!
Greetings, RW & SK