LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 19 oktober 2013

Blått

Mina bilder är från Sandvik, Lisö. En vallört har parkerat på P-platsen vid stranden och uppsöktes av en humla. Fantastiskt att blomman inte blivit överkörd.
I skogen och på tomten dyker den blå storklockan upp ibland. Det är en av mina favoriter, dessa klockformade blommor.
På uppfarten till vår sommarstuga växer kråkvicker, som älskas av denna fjäril, en blåvinge.

Charlottas trädgård fortsätter sitt färgtema och denna vecka är det "blått" som gäller.

7 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Tjusigt.

Charlotta sa...

Bara blått och till och den vackra blåvingen på besök också. Tack för att du delar.
Ha en fin helg!

lavendia sa...

En gång när jag gick in på länken fick inte heller jag den att fungera. Men sedan har jag prövat några ggr och då har det gått bra.
Fin bild med fjärilen.

Mike sa...

Gorgeous flowers!

Anki sa...

Vackra bilder - vackra blommor och så blåvingen... snyggt!

Millas Trädgård sa...

Blåklockor är så söta! Fina bilder!
Ha en bra vecka!
Milla

Anette sa...

Så snyggt och få till det med en blå fjäril också! Vallörten har jag aldrig sett förut. /Anette