LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 25 oktober 2013

När växterna själv väljer - Blooming Friday

Det här är en plats jag rensat växter från, eftersom jag inte vill ha dem så nära huset. Istället lade jag dit stenar i sand. Efter ett tag har mattram, nunneört och en taklök hittat hit.

Jag har nu rensat bort mattram på grund av att den inte luktar speciellt gott. Taklöken låter jag nog sitta kvar, för den behöver inte speciellt mycket vatten - har klarat sig på regnstänk. Nunneörten är ett frågetecken men den klarar sig ju också utan speciellt mycket fukt och har också fått lita till regnet.

Titta på flera "in- och utvandrade" växter hos Blooming Friday.

13 kommentarer:

Our photos sa...

Lovely photo!
Have a nice thursday! RW & SK

Gunilla sa...

Jag brukar tänka så att har växten valt en ny växtplats och verkar trivas så får den växa där om jag tycker den passar in.
Dina växter passar riktigt bra bland stenarna.

Trevlig Helg

Tant Otteskrufv sa...

Fetknopp och nunneört i sten låter som en vacker kombination. Men du, tänk ett varv till kring mattramen, det sägs att den håller myror och andra småkryp borta. Inte helt fel vid en husgrund?

Unknown sa...

Det konstiga är att det ofta blir väldigt vackra kombinationer när växterna får välja själva:)
Ha en riktigt skön trädgårdshelg,
Charlotta

Anonym sa...

Taklöken var aldeles fantastisk! Den tycker jag absolut att du ska låta vara kvar.
Ha en skön fredag!/Anna

cat sa...

Naturen är fantastisk och har mycket livskraft. Det kanske kan bli fint ändå, med det du lämnade kvar.

Hélena sa...

Taklökar är ett litet mirakel i sig, väl värd att låta vara kvar.
Kram Hélena

Meta sa...

Mattramen är bra att fylla ut med. Taklöken den gillar jag bäst.
ha en fin dag
kram Meta

Villrose sa...

Akk ja, de gjør som de vil!

Berit sa...

Vissa växter gör som de vill och sätter sig ibland på lyckade ställen som din taklök.
Ha en underbar dag!!!

Veronica sa...

Såklart ska du låta taklöken vara kvar!
Oavsett att mattram luktar illa så passar de superbra bland stenarna :)

Ha nu en skön fortsatt helg!

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Det ser så fint ut där vid väggen. Bra tolkning!

Maribel sa...

Taklöken är stor och fin, och passar bra där bland stenarna. Ha en skön söndag!